Výlet

21. července 2012 v 16:53 |  Krátké povídky

Ten víkend mělo být krásné počasí, jak hlásili ve zprávách, a tak jsem se rozhodl, že rodinu vezmu na výlet. Auto bylo sice nepojízdné, ale od čeho máme vlaky.

V neděli jsme tedy vyrazili. Na nádraží jsme byli hodinu předem, abychom měli jistotu, že nám vlak neujede. Bylo 6°C a poprchávalo, ale to nic, má být krásně. Dětem bylo zima a tak jsme se rozhodli schovat v čekárně. Jen jsme otevřeli dveře, viděli jsme, že máme smůlu. Bezdomovcům lavice nestačily a leželi i na zemi. Tam už bychom se nevešli.

Vlak měl půl hodiny zpoždění. Mrzli jsme na nástupišti a těšili se, jak se ve vlaku ohřejeme. Místo do vytopeného a útulného kupé jsme nastoupili do temné lednice, kterou oživovali jen graffiti na sedačkách. Usměvavý průvodčí nám vysvětlil, že se to zlepší, až se vlak rozjede. A opravdu. Jak se začalo venku oteplovat, ve vlaku začali topit. Je možné, že dráhy dospěly tak daleko, že používají sluneční baterie, protože čím je venku tepleji, tím více topení hřeje.

Byli jsme celkem rádi, že jsme zastavili na malé staničce a mohli chvíli ven. Méně už nás potěšilo, že je rozbitá lokomotiva a čeká se, až pošlou další. Ty dvě hodiny, co jsme tam stáli, proběhly celkem v klidu. Vzal jsem si noviny a dělal, že neslyším manželku, která mi celou dobu nadávala, a nevnímal děti, které se nudou popraly.

Konečně jsme jeli dál.

Čekalo nás další překvapení jménem výluka. Ze čtyř plných vozů namačkali cestující do jednoho autobusu a vezli nás asi deset kilometrů po silnici. Podnikaví občané totiž ukradli kus koleje. Za železo se prý dnes celkem slušně platí. Doufám, že si udělali kýlu.

Konečně jsme dorazili k vytouženému cíli, kde na nás čekala návštěva zámku a oběd. Restaurace byla zavřená a zámek opravovali trestanci. Nejspíš to bylo dobře ,protože kdybychom se zdrželi, jel by nám vlak až další den ráno.

Cesta zpět byla už v pořádku, kolej stačili vyměnit a my jeli jako v sauně i s tou studenou sprchou, protože lilo jako z konve.

Příště pojedeme zase. Není nad to, když je rodina pohromadě. Určitě použijeme vlak. Vždyť na každém voze mají dráhy reklamu ČD = čistota a dochvilnost.